Jak wzmocnić włosy?

Burza pięknych i mocnych włosów to marzenie wielu z nas; niestety, nie wszystkich natura obdarzyła po równo i niekiedy musimy nieco poprawić to, co dostaliśmy od niej w pakiecie. Na szczęście, istnieje kilka sposobów, by wzmocnić i odżywić włosy, dzięki czemu ich wygląd spektakularnie się zmieni. Ale uwaga – zanim zaczniemy jakąkolwiek z omówionych tu terapii, weźmy pod uwagę, że poprawa stanu włosów to proces, nie jednorazowe wydarzenie, nie powinniśmy więc spodziewać się natychmiastowych efektów.

Mimo wszystko, jak mówi stare przysłowie, nie warto rezygnować z czegoś tylko dlatego, że zajmie to dużo czasu – w końcu czas i tak upłynie. Jak zatem należy dbać o włosy, by móc cieszyć się wymarzoną fryzurą?

1. Co za dużo - to za dużo
Przede wszystkim, nie należy przesadzać z częstotliwością mycia głowy. W większości przypadków zupełnie wystarczające jest mycie włosów 2-4 razy na tydzień; natomiast mycie ich codziennie powinno mieć miejsce wyłącznie w przypadku, gdy naprawdę mocno się przetłuszczają.
Nie warto także przesadzać z ilością preparatów do włosów. Większość osób, które uważają, że ich włosy są cienkie i delikatne, ma skłonność do przedobrzania z pielęgnacją; w naszych łazienkach zalegają więc stosy różnego rodzaju masek, odżywek i żeli, a skutkiem takiego stanu rzeczy jest – poza oczywiście pustym portfelem – nadmierne obciążenie i tak cienkich włosów. Oczywiście, odzywki możemy stosować po każdym myciu, ale maska czy serum to kosmetyki, których powinno się używać nie częściej, niż 21-2 razy w tygodniu. Bardzo ważny jest również skład kosmetyków, jakie aplikujemy na nasze włosy. Powinniśmy unikać wszystkiego, co zawiera w sobie parabeny oraz sulfaty, ponieważ substancje te mogą uszkadzać łuskę włosa.

2. Technika ma znaczenie 
Pamiętajmy również , że nie bez znaczenia jest to, jak myjemy włosy; najlepiej nadaje się do tego letnia, a nawet chłodna woda – gorący prysznic stosujmy więc od szyi w dół, ale nie na włosy, niezależnie od tego, jak bardzo jest to przyjemne.
Warto także pamiętać, by przed umyciem włosów dokładnie je rozczesać, dzięki czemu podczas mycia unikniemy łamania włosów. Natomiast tuż po umyciu nie sięgajmy od razu po szczotkę i suszarkę – pozwólmy włosom chwilkę obeschnąć, zanim zaczniemy je rozczesywać i suszyć.
Doskonałe efekty przynosi również regularne wmasowywanie we włosy i skórę głowy olejku kokosowego lub oliwy z oliwek. Taka procedura pozwoli pobudzić krążenie, a tym samym pozytywnie wpłynie na ukrwienie skóry oraz na wzrost włosów. Po skończonym masażu najlepiej jest pozostawić olej na włosach przez około kwadrans, by zintensyfikować działanie zwartych w tłuszczu substancji.

3. Dieta dla włosów
Niezmiernie istotnym elementem troski o włosy i skórę (nie tylko na głowie) jest oczywiście odpowiednia, zbilansowana dieta. Nie powinno w niej zabraknąć przede wszystkim kwasów omega-3 i witamin (szczególnie z grupy B). Składniki te możemy znaleźć między innymi w mięsie łososia, które mnożna przyrządzać na szereg różnych sposobów, więc jeśli nawet nie przepadamy za smakiem ryby, z pewnością znajdziemy taki przepis, który przypadnie nam do gustu.
Doskonale działają również witaminy i minerały, zawarte w zielonych warzywach, takich jak szpinak czy brokuły: znajdziemy w nich między innymi witaminy A oraz C, a także cynk, żelazo oraz biotynę.
Prawdziwą bombą witaminową są też jajka, najlepiej te pochodzące z hodowli ekologicznej. Wnętrze jajka kryje takie skarby, jak wspomniana biotyna czy witaminy B, a także duże ilości cennych minerałów, które niezbędne są nie tylko włosom, ale również przyczyniają się do naszego ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia.

Kategorie: Rady i porady,