10 zasad prawidłowego dbania o skórę ciała

Każda kobieta pragnie być atrakcyjna. O atrakcyjności świadczy wiele cech wyglądu zewnętrznego, nie tylko dobra figura, zadbane włosy i paznokcie, ale także właściwie zadbana skóra całego ciała. Prawidłowa pielęgnacja ciała sprawia, że wygląda ono zdrowo, jest jędrna, miękka, ale przede wszystkim zdrowa! Poniżej zostało omówionych 10 najważniejszych zasad dbania o skórę ciała, nie tylko za pomocą kosmetyków!

1.  Ochrona przed słońcem

 Latem lubimy być opalone. Wówczas wyglądamy jakbyśmy wróciły właśnie z wakacji z ciepłych krajów. Niewłaściwe opalanie jednak bardzo niszczy i wysusza skórę,  także może doprowadzić do jej przebarwień i pojawienia się pieprzyków oraz niekiedy zmian złośliwych. Przed opalaniem należy więc nałożyć stosowny do karnacji krem chroniący przed szkodliwym działaniem promieni UV. Ze względów zdrowotnych  nie należy przebywać dużo na słońcu i unikać godzin najgorętszych.

2. Delikatne mycie 

 W zależności od typu skóry należy stosować odpowiednią pielęgnację. Nie powinna używać się do mycia zwykłych mydeł. Mydło bowiem przesusza skórę. Pod prysznicem warto używać żeli, które nawilżą skórę i ujędrnią, są również dostępne balsamy pod prysznic, lub mydła, ale z lipidami, które mają działanie nawilżające.

3.  Gorąca woda – nie wskazana

 Zażywanie długich gorących kąpieli, czy prysznica także wysusza skórę, sprawia, że staje się ona zaczerwieniona, naczynka krwionośne się rozszerzają. Najlepszą wodą do mycia jest woda letnia, ewentualnie prysznice zmienne – raz ciepłą (nie gorącą), a raz zimną wodą. 

4. Naturalne wysychanie?

 Biorąc prysznic, czy kąpiel należy pamiętać, by dokładnie spłukać produkty mydlące z ciała. Następnie należy delikatnie osuszyć skórę, lecz niezbyt dokładnie. Nie należy wycierać się mocno i intensywnie. 

5. Nawilżanie 

 Nawilżanie skóry jest podstawą prawidłowej pielęgnacji skóry. Dzięki temu przywrócimy skórze powłokę lipidową, która pokrywa cały naskórek. Dzięki temu skóra będzie miękka i ochroniona przed działaniem czynników zewnętrznych.

6. Ochrona 

 Skórę można chronić nie tylko kosmetykami, ale przede wszystkim ubraniami – taki jest ich cel. W okresie zimowym, gdy sypie śnieg, wieje wiatr, pada deszcz, jest mróz nasza skóra jest narażona na wysuszenie bardziej niż latem. Sposobem na to jest ubiór stosowny do temperatury za oknem.  Nasze ręce również wtedy wymagają ochrony rękawiczek!

7. Życiodajna woda 

 O skórę należy dbać także od środka. Odpowiednie nawodnienie organizmu sprawi, że skóra będzie nawilżona i jędrna. Powinno się spożywać około 2 litrów płynów dziennie. Jest to jednak sprawa indywidualna, gdyż osoby uprawiające sport na pewno wypiją jej więcej. 

8. Zdrowa dieta 

 Dieta także ma wpływ na naszą skórę. Dostarczając odpowiednie składniki mineralne i witaminy przyczynimy się do jej piękna i młodego wyglądu na długie lata. Ważne by dieta była bogata w przeciwutleniacze. 

9. Śpij zdrowo
Nie ma nic bardziej zbawiennego na skórę niż sen! Śpiąc odpowiednio długo nie tylko zregenerujemy siły na kolejny dzień, ale także cały organizm, nie pomijając skóry. Gdy jesteśmy wyspane wyglądamy promiennie, pięknie i radośnie.

10. Stop z papierosami

Palenie papierosów ma bardzo niekorzystny wpływ na stan skóry.  Skóra staje się szara, pozbawiona sił, mniej elastyczna i jędrna, skóra szybciej się starzeje, a przecież chcemy wyglądać jak najdłużej młodo, prawda?
Do wszystkich wcześniej wymienionych zasad można dodać jeszcze jedną – ruch! Nic tak nie ujędrni ciała i nie dotleni organizmu oraz skóry jak ruch fizyczny, szczególnie jeśli uprawiamy go na świeżym powietrzu.

Kategorie: Dbanie o siebie,